Rozmowa z Maciejem Borowiakiem, współwłaścicielem w firmie Brewa, o OKRach i budowaniu poczucia sensu
“Moje dlaczego? Tak w cudzysłowie, dostarczać ludziom kawę, czyli zapewniać im jak najlepsze warunki do pracy, wyznaczać im cele i dostarczać narzędzia, żeby te cele móc realizować.”
Maciej Borowiak - menedżer z wieloletnim doświadczeniem branży finansowej, e-commerce i energetycznej. W spółce Sunrise System przeszedł całą ścieżkę kariery, docierając na sam szczyt. Zarządzał działem handlowym firmy i był współtwórcą nowoczesnego 100-osobowego call centre. Od 2015 roku jest współwłaścicielem firmy Brewa (https://www.brewa.pl/), gdzie pełni rolę Lidera ds. Rozwoju i marketingu. Brewa jest budowana w oparciu o autorską kulturę organizacyjną. Po 2 latach działalności okazało się, że ten sposób zarządzania firmą, nazywa się “turkusowym”. Dziś oferuje innowacyjne rozwiązania w dziedzinie energetyki. Współtwórca popularnego portalu hobbystycznego poświęconego wędkarstwu karpiowemu - Karpmax.pl oraz sklepu internetowego, który specjalizuje się w sprzedaży wózków do biegania – WozimySie.pl.
Rozmawialiśmy m.in. o tym:
- co sprawia, że Brewę zwą turkusową organizacją
- jak zarządzać działem sprzedaży bez kontroli, presji, negatywnej motywacji i celów sprzedażowych
- o zarządzaniu przez cele, czyli o OKRach w praktyce
- dlaczego warto mieć dystans prowadząc biznes
- po co liderowi trening interpersonalny
- w jaki sposób asertywność wspiera Maćka w byciu dobrym liderem
- jak zbadać zaangażowanie pracowników
- jak zbudować poczucie sensu u ludzi
Podcast do posłuchania:
[Spreaker] [Spotify] [Apple Podcasts] [Castbox] [Google Podcasty] [YouTube]